Tuesday, May 31, 2011

Belajar bahasa Inggeris sey!learning english say!

Assalamualaikum how are you?I am Radiome.And you can always call me Radiome


Assalamualaikum apa khabar?Saya Radiome dan kamu sentiasa boleh panggil saya Radiome.

Hello Malaysia!Hello world!(dunia)

OK!This is what I wrote here is actually is in Malay so..I translated it all of them in Live in front of the camera.

Ok!Ini ialah apa yang saya tuliskan sebenarnya dalam bahasa melayu jadi..saya alihbahasanya kesemuanya secara langsung di hadapan kamera

I will give the translations right after i made this video.ok friends

Saya akan berikan awak terjemahannya selepas saya siapkan video ini.ok kawan2?

Ok!There are many people in this world with many reasons to..of why they want to learn English.Their first intention is to apply good job.good occupation

Ok!ada ramai orang dalam dunia ini dengan banyak alasannya untuk..mengapa mereka mahu belajar bahasa inggeris.Tujuan mereka yang utama ialah untuk memohon pekerjaan yang baik.pekerjaan yang baik.

This video of learning English language,I dedicate to my friends.One is..One name Syaf Rizal,He really really want to ..He really want to learn English language.

Video ini tentang belajar ahasa Inggeris saya dedikasikan kepada kawan2 saya.Satu..Satu namanya Syaf Rizal.Dia betul2..Dia betul2 nak belajar bahasa Inggeris.

And my schoolmates at a..a Religious school named Madrasah Misbah Al Falah.Most of them taking spm our big test PRIVATELY.They came to me to learn english language and I will share everything that I know.

Dan kawan2 sekolah saya di Sekolah agama Misbah Al Falah.Kebanyakan mereka mengambil spm,peperiksaan besar kami secara persendirian.Mereka datang pada saya untuk belajar bahasa Inggeris dan saya akan kongsi apa saja yang saya tahu

With making this video I will learn how to be brave..to speak confidently.My knowledge will increase and the best part is i can remember and remind everything that I used to learn.

Dengan membuat video ini saya akan belajar bagaimana untuk berani..bercakap dengan lebih yakin.Ilmu saya akan bertambah dan saya akan ingat kembali apa yang pernah belajar.

Ok this vlog is made er er made actually is made especially for a girl,a vlogger.A really famous vlogger named Aie89.She said she really wants to meet and to watch a video of a person who used to talk to her at youtube

Ok vlog ini dibuat er er dibuat sebenarnya dibuat khusus untuk seornag gadis,seorang vlogger.Seorang vlogger yang terkenal bernama Aie89.Katanya dia benar2 mahu berjumpa dan menonton satu video tentang orang yang pernah bercakap dengannya di youtube.

I am only dare to speak but i am not dare face to face.Sorry Aie89.Well,Learning English Language.I think,after I made a research with syaf rizal,my friend.He said to me ,who claimed to me that he doesn't know anything about English language.about speaking English,What I think, most Malaysia citizens in their brain there must be English Language that they know.So lets scan their brain to see how many viruses contain in their heads ..brains.

Saya cuma berani bercakap tapi saya tak berani bersemuka.Maaf Aie89.Jadi,Belajar bahasa Inggeris.Saya rasa,selepas saya buat ujikaji dengan syaf rizal,kawan saya.Dia katakan pada saya,memberitahu saya yang dia tak tahu langsung tentang bahasa inggeris.tentang bercakap dalam bahasa inggeris.Pendapat saya ialah,kebanyakan orang Malaysia dalam otak mereka mesti ada banyak bahasa inggerisnya yang mereka tau.Jadi mari scan otak mereka untuk melihat berapa banyak virus yang terkandung dalam kepala mereka..otak.


SO HERE LIES A VIDEO TO THIS ALL STUFF.GO RIGHT CLICK


So I pick a topic about ourselves,about yourself.So we'll begin with simple questions like to make him feel more confident like so we'll give him..what do you call that..some  confidence.And I'll go ask him what is his name ,his age,where is he staying,is he single,has he gf,Is his girlfriend pretty,what he's gonna wear when he'go to a wedding ceremony .So talking abut yourself is a topic which will not end .It's endless.And um...what do you call that a never ending story.

Jadi saya pilih topik mengenai diri sendiri,tentang kamu.Jadi,saya mulakan dengan soalan2 yang senang seperti membuatnya rasa lebih yakin sepertimana kita berinya..apa yang panggil ya..sedikit keyakinan.Dan saya menyoalnya apa namanya,umurnya,dimana dia tinggal,dia masih solo atau dah punya teman wanita,adakah temannya cantik,apa yang dia akan pakai bila pergi kenduri.Jadi bercakap tentang diri sendiri ialah topik yang tak akan berakhir.Tiada akhirnya.Dan um..apa yang kamu panggil tu eh..cerita yang tiada penghujung.

Yeah talking about yourself is actually a never ending story.Ok reading and listening and train yourself to be brave are all the tips you should do.Ok number one is reading,number two is listening.number three is train yourself to be brave.So are the tips that i will tell you in my very next video.Ok see you later.Let's learn english.I hope there will be number two video.Kind of funny eh?Speaking to you.Sometimes i feel like talking to myself.But,it's ok .See you!See you next time!

Ya bercakap megenai diri sendiri sebenarnya cerita yang tiada penghujungnya.Ok membaca,mendengar dan melatih diri kamu untuk menjadi berani adalah tip2 yang patut kamu buat.Ok nombor satu membaca,nombor dua mendengar.Nombor tiga melatih diri kamu sendiri menjadi berani.Jadi ini adalah tip yang akan saya beritahu kamu dalam video yang seterusnya.Ok jumpa lagi.Mari belajar bahasa Inggeris.Saya harap akan ada video nombor dua.Pelikkan?Bercakap dengan kamu.Kadangkala rasa seperti becakap pada diri sendiri.Jumpa kamu!Jumpa kamu pada lain kali!


No comments:

Post a Comment