Friday, May 27, 2011

Speacial Library Member&camera

This shelf is especially for translated books.We translated them English to Malay due to our lack or Malay storybooks.We got tons of English storybooks but the girls doesn't seem to know how to read English.This should do the trick

Rak buku ini khas untuk buku yang dialihbahasa.Kami alihbahasa Inggeris ke Melayu oleh kerana kami kekurangan buku cerita bahasa Melayu.Kami ada banyak buku cerita bahasa Melayu tapi gadis2 di sini tak tahu bagaimana hendak membaca dalam bahasa Inggeris.Ini mungkin boleh



there is a boy who loves to visit me.I let him becoming our library's member.This pic is at the time , I was in my class and I let him look into SPM's book


The translated books really give him big interest to read.Dia berminat membaca buku2 yang dialihbahasa


The smile shows how he loves to read.Thanks for visiting


This one is one of that I translated.Salah satu yang saya terjemahkan





These are Fahmi's parents.They are handicapped people.It was because of this one accident.It happen in front of this school.His dad can't walk properly and so is Fahmi.His name is Fahmi by the way.His mother is mute.I don't know how it happened.But,they never show sad face.They usually smile.

Ini ibu bapa Fahmi.Mereka kurang upaya kerana satu kemalangan depan sekolah kami.Ayahnya tak dapat berjalan dengan baik begitu juga Fahmi.Namanya Fahmi kalau mahu tahu.Ibunya bisu.Saya tak tahulah bagaimana ia berlaku.Tapi wajah mereka tak pernah muram.Mereka selalunya senyum


I can still remember how me and fahmi became friends.It was that day he shot his handmade gun into our class.He wanted to catch birds.I got pissed off.So,I tried to get him then I saw his feet.They are not normal.Then,I saw him dragging himself up stage.I pitied him.He just smiled back.I think he is a tough kid.Then,I asked him out.I want to try his gun outside.It was a cool moment.We suddenly turns to be friends.Like real good friends.We meet and talk.He listens to my advice and he slowly lessen his bird catching activity.He loves to visit my in the library.Sometimes I slept in the library and he came to see me.As he turns up,I will take almost all the translated books and read them for him.He can't get the books down by himself for the shelf is too high for him.He registered himself to become our library's member.I just know that he was born on 6th february while I was on 1st February.He is 12 years old by the way.

Saya masih ingat bagaimana saya dan Fahmi menjadi kawan.Itulah harinya dia tembak masuk senpang ke dalam kelas kami.Dia mahu menangkap burung.Saya jadi marah.Jadi,saya cuba dapatkan dia kemudian saya nampak kakinya.Ia tak normal.Kemudian saya nampak dia menyeret kakinya ke atas pentas.Saya kasihan padanya.Dia senyum kembali.Saya rasa dia ni tabah orangnya.Kemudian saya ajak dia keluar untuk cuba senapangnya di luar.Ia adalah detik yang menyeronokkan.Kami berjumpa dan bercakap.Dia dengar nasihat saya dan dia perlahan-lahan kurangkan aktiviti mencari burung.Dia suka melawat say di pustaka.Kadang2 saya tertidur di pustaka dan dia datang berjumpa saya.Bila dia muncul,saya akan ambil hampir semua buku yang dialaihbahasa dan bacakan untuknya.Dia tak dapat ambil buku dengan sendiri kerana rak buku itu sangat tinggi.Dia telah menjadi ahli pustaka.Saya baru tahu yang dia dilahirkan pada 6februari  sementara saya pada awal 1februari.Dia berumur 12 tahun.

AND this is the video he figure how to get down.video fahmi turun tangga caranya sendiri

CLICK HERE



No comments:

Post a Comment